هيتر | بخاري گلخانه | جت هبتر هيتر | بخاري گلخانه | جت هبتر .

هيتر | بخاري گلخانه | جت هبتر

درباره انواع بخاري برقي

انواع بخاري برقي


رادياتور برقي :

رادياتور برقي كه به اسم رادياتور روغني و همچنين شوفاژ برقي نيز شناخته مي شود يكي از انواع بخاري بوده كه داراي شكل كلي شبكه هاي رادياتور است و درون آن بجاي آب از روغن پر شده است . المنت هاي قرارگرفته در دستگاه موجب گرم شدن روغن و حركت آن در پره هاي رادياتور شده و با گرم شدن پره هاي رادياتور موجب گرم شدن محيط مي شود.
روغن در اين دستگاه ناقل گرما بوده و نه سوخت در اصل روغن استفاده شده در دستگاه دائمي بوده و هيچ زمان نياز به تعويض ندارد.
المنت گرم كننده روغن در كف دستگاه قرار گرفته و با گرم شدن روغن و توسط سيستم كانوكشن روغن گرم به بالا و روغن سرد به پايين دستگاه منتقل مي شود.و اين چرخه بطور مستمر ادامه پيدا مي كند.
ظرفيت گرمايي روغن موجب جذب انرژي بيشتر در حجم كمتر ( نسبت به آب ) مي شود. مسلما رادياتور برقي در مقايسه با بخاري گازي داراي هزينه مصرفي بالاتري است اما بطور گسترده در اتاق خواب و اتاقهايي با سايز كوچك تا متوسط استفاده مي شود چرا كه اصولا بخاري گازي و خصوصا مدلهاي بدون دودكش نبايستي در اتاق خواب استفاده شود.
رادياتورهاي برقي عموما ايمن تر از ديگر مدلهاي بخاري مي باشد. ضمنا معمولا بدليل پوشيده بودن سطوح گرمازا از اين دستگاه گه گاه مي توان براي خشك كردن حوله و يا كمي البسه استفاده كرد.البته توجه كنيد در صورت خشك شدن حتما بايستي البسه از روي دستگاه برداشته شود خصوصا لباس هاي پلي استر كه بعد از خشك شدن احتمال جمع شدن و يا سوختن آنها وجود دارد.
رادياتورهاي برقي عمدتا داراي ۵ تا ۱۵ پره و توان مصرفي ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ وات مي باشد.اين دستگاه معمولا داراي ترموستات خاموش و روشن شدن خودكار و دو حالت گرمايي ( كم و زياد ) مي باشد.
بعضي از مدلهاي رادياتور برقي مجهز به فن مي باشد در اين صورت يا اين فن متصل به دستگاه خود داراي يك المنت (مثلا حدود ۵۰۰ وات ) مي باشد و يا تنها گرماي مرتبط با اولين پره را به گردش در مي آورد و در كل اثر آن در گرم كردن محيط چندان نيست.
بخاري تابشي :
همانطور كه از نام آن پيداست در اين بخاري گرما در درواقع تابش گرم ايجاد شده توسط لامپ و يا المنت دستگاه مي باشد. در بخاري تابشي گرما از يك سطح گرم ( المنت) به يك سطح سرد ( محيط و يا انسان) توسط نيروي تابشي منتقل مي شود. در اين نوع بخاري از المنت با لامپ هالوژن و يا كوارتز مقاوم در برابر گرما استفاده مي شود در بخاري تابشي معمولا از چندين لامپ و يا المنت استفاده مي شود و معمولا يك سطح بازتابنده در بخش پشتي المنت ها قرار داده مي شود تا بخشي از تابش كه در سمت دستگاه است نيز به سمت محيط تابيده شود.
بخاري هاي تابشي معمولا ۸۶ درصد انرژي را به تابش تبديل مي كنند و مصرف برق هر لامپ حدود ۴۰۰ وات است پس دستگاهي كه داراي ۳ لامپ باشد حدود ۱۲۰۰ وات مصرف برق دارد كه در مقايسه با انواع ديگر بخاري برقي مصرف برق پايين تري دارد اما اين به معناي ايده آل بوده اين بخاري در همه جا نيست.

بخاري فن دار :
در بخاري برقي فن دار ، يك فن گرماي المنت را به بيرون از دستگاه منتقل مي كند و موجب گرم شدن محيط مي شود.استفاده از فن موجب چرخش بهتر هوا و گرم شدن سريعتر محيط مي شود.
اين نوع طراحي نيز امكان ساخت بخاري هاي با اندازه كوچكتر را ممكن ساخته ، بازده اين بخاري ها تقريبا ۱۰۰ درصد بوده يعني تمامي گرماي ايجاد شده به محيط منتقل مي شود.
بخاري هاي فن دار معمولا داراي ترموستات تنظيم و سنسور خاموش شدن در صورت گرم شدن بيش از حد دستگاه مي باشد. اين بخاري ها عموما داراي سطح ايمني خوبي مي باشند اما براي استفاده در محيط هاي مرطوب و يا با رطوبت بالا مناسب نيستند.

بخاري كانوكتوري بدون فن :
اين نوع بخاري مشابه بخاري هاي فن دار است اما در آن از فن جهت انتقال گرما استفاده نشده و يا روشن بودن فن دستگاه اختياري مي باشد . ويژگي اين بخاري در مقايسه با مدلهاي فن دار قابليت كاركرد بدون صدا ( عدم نياز به روشن بودن فن) مي باشد اما از طرف ديگر ، اين سري بخاري ها داراي اندازه بزرگتر نسبت به مدلهاي فن دار مي باشند.

بخاري حمامي :
بخاري هاي حمامي نوعي از انواع بخاري تابشي و يا فن دار مي باشد كه براي قرار گيري در سرويس بهداشتي و يا حمام ساخته شده است . نوعي از اين بخاري كه براي نصب در حمام ساخته شده داراي سطج ايمني بالا يعني IP24 بوده و كليد خاموش و روشن آن نيز توسط يك بند به دستگاه متصل است . نصب اين بخاري ها حتما بايستي توسط سيم برق ضد آب انجام شود و نصب در محيط هايي با رطوبت ۱۰۰درصد مانند حمام كاملا ايمن و بي خطر است. اين بخاري ها از لامپ مادون قرمز استفاده مي كند و گرما توسط سيستم تابشي موجب گرم شدن محيط مي شود.
نوعي از اين بخاري كه براي سرويس بهداشتي ساخته شده قابل نصب در محيط هايي با تماس مستقيم با آب نمي باشد. اما نوع طراحي عموما بصورت ديواري بوده و در بعضي مدلها يك بخش جهت قرار دادن حوله نيز در آن تعبيه شده است.

انتخاب بخاري برقي مناسب محيط شما
اتاق خواب :
خريد بخاري برقي براي اتاق خواب نياز به توجه به چندين مساله است .
آيا در اتاق از سيستم گرمايشي ديگري مانند شوفاژ استفاده مي كنيد؟
در صورتي كه اتاق خواب با شوفاژ گرم مي شود اما در روزهاي سرد سال اين سيستم جوابگوي گرمايش نيست پيشنهاد ما خريد يك دستگاه بخاري برقي فن دار و يا بخاري برقي كانوكشن بدون فن است . اصولا بخاري برقي تابشي ( هالوژني ) را براي گرم كردن اتاق خواب پيشنهاد نمي كنيم چرا كه بخاري تابشي با نوري كه ايجاد مي كند اتاق را در ساعات شب روشن نگه داشته و بسياري نمي توانند در يك اتاق روشن به راحتي استراحت كنند و ضمنا در بخاري هاي هالوژن خطر آتش سوزي نيز وجود دارد.
اگر صداي فن حتي اندك آن ، شما را آزار مي دهد بهتر است بخاري برقي كانوكشن بدون فن استفاده كنيد.
آيا اتاق فاقد هيچ سيستم گرمايشي بوده ؟
در اين صورت مي توانيد از رادياتور برقي استفاده كنيد . توجه كنيد رادياتور برقي دستگاه ديرگرمكن است يعني زمان بيشتري طول مي كشد تا محيط گرم شود اما در صورت استفاده طولاني مدت ، مي تواند محيط را به خوبي گرم كند. اما در عوض دستگاهي است بدون صدا و كاملا ايمن
پيشنهاد مي كنيم رادياتور برقي را بسته به جدول زير خريداري كنيد :
رادياتور برقي ۵ تا ۷ پره ==== اتاق ۸ تا ۱۰ متر مربع ( ارتفاع سقف حدود ۲٫۸ متر)
رادياتور برقي ۷ تا ۹ پره ب===== اتاق ۱۰ تا ۱۲ متر مربع
رادياتور برقي ۹ تا ۱۱ پره ===== اتاق ۱۲ تا ۱۵ متر مربع
رادياتور برقي ۱۱ تا ۱۳ پره ===== اتاق ۱۵ تا ۱۸ مترمربع

آيا اتاق خواب كوچك و يا داراي لوازم زياد بوده و فضايي براي قرار دادن بخاري نداريد و يا كودك در اتاق است كه ممكن است به بخاري دست بزند؟
در اين صورت پيشنهاد مي كنيم بخاري هاي ديواري فن دار و يا مدلهاي كوچك روميزي را خريداري كنيد. توجه كنيد به هر حال بخاري هاي فن دار داراي مقداري صداي فن مي باشد.

سالن :
گرم كردن سالن منزل و يا اداري معمولا بايستي توسط بخاري هاي فن داري انجام شود كه داراي فن بزرگ مي باشند . به عنوان نمونه بخاري هاي فن داري كه داراي ارتفاع ۴۵ سانتي متر و يا مدلهاي ديواري با طول ۵۰ سانتي متر و يا مدلهاي كولر وبخاري قابل حمل كه داراي فن حلزوني با قدرت پرتاب باد زياد مي باشند.
محيط هاي اداري :
تقريبا استفاده از انواع بخاري در محيط هاي اداري امكان پذير بوده و محدوديتي ايجاد نمي كند اما توجه كنيد در صورتي كه مي خواهيد بخاري هاي برقي كل فضاي اتاق را گرم كند معمولا به ترتيب اولويت مدلهاي فن دار و سپس رادياتور را پيشنهاد مي كنيم در صورتي كه قبلا رادياتوري در محيط نصب شده اما گرماي لازم را تامين نمي كند پيشنهاد استفاده از مدلهاي فن دار استفاده كنيد تا هواي اتاق را ضمن گرم كردن به حركت درآورد.
در صورتي كه يك فرد در يك اتاق بزرگ و يا يك سالن در پشت ميز اداري نشته و امكان گرم كردن تمام محيط نيست پيشنهاد ما استفاده از بخاري برقي تابشي است در اين صورت معمولا بخاري بايستي بر روي زمين و در كنار آن فرد قرار داده شود. در صورتي كه فضا اجازه قرار دادن بخاري برقي در چنين اندازه اي را نمي دهد ، مي توانيد بخاري فن دار روميزي استفاده كنيد.
فضاي باز :
مسلما تنها راه كار استفاده از بخاري در فضاهاي باز و يا سالن هاي بزرگ مانند سوله كه به هيچ عنوان امكان گرم كردن كل فضا وجود ندارد ، استفاده از بخاري با سيستم گرمايش تابشي است در اين صورت افرادي كه در نزديك بخاري قرار دارند در اثر تابش نور بخاري گرم خواهند شد.
حمام و سرويس بهداشتي :
همانگونه كه قبلا گفته شد ، بخاري براي استفاده در اين محيط ها داراي سطح ايمني مشخصي است . در صورتي كه بخاري بصورت ديواري و در اندازه كوچك ساخته شده باشد مي توان از آن براي گرم كردن محيط سرويس بهداشتي استفاده كرد . درصورتي كه حمام و دستشويي در يك فضا قرار دارند بخاري را در سمت دستشويي كه تماسي با آب ندارد نصب شود و قبل از استفاده از حمام دستگاه روشن شده و جهت ايمني بيشتر در زمان استفاده از حمام دستگاه خاموش گردد.
بخاري هاي مادون قرمز كه بر روي ديوار نصب مي شود و داراي كليد خاموش / روشن توسط بند متصل به دستگاه مي باشد كه به اسم بخاري حمامي شناخته مي شود مي تواند در محيط حمام نصب شود در اين صورت حتي در صورت روشن بودن دستگاه در حين استفاده از حمام هيچ مشكلي وجود نخواهد داشت. نصب اين بخاري ها بايستي با سيم ضد آب و بطور دقيق توسط برق كار ماهر انجام گيرد.
توجه كنيد ، رادياتور برقي مناسب استفاده در حمام و سرويس بهداشتي نيست.


برچسب: ، بخاري برقي فن دار 1500، بخاري صنعتي، هيتر برقي و گازي، هيتر سالن قارچ، هيتر مرغداري،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۳۴:۰۱ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :